به نام خدا

رييس‌‌جمهوربر افزايش حجم و تنوع فعاليت‌هاي عمراني، صنعتي و كشاورزي در سطح استانكردستان تأكيد كرد و خواستار تصويب مصوبات برجسته و بزرگ در طرازشايستگي‌هاي مردم اين استان شد.


نگاهی به سایت رییس جمهوری به آدرس

http://www.president.ir/fa/  نشان می دهد که اخرین خبر از ایشان مربوط به سفرکردستان است


 

تیتر اول سایت عصر ایران به آدرس

http://www.asriran.com/  تلاش برای تغییر پایگاه اجتماعی ؛ خطای بزرگ تیم احمدی نژاد  است

نامه100نماینده به احمدی نژاد درباره وظایف رئیس جمهور: شماسوگند خورده اید آقای احمدی نژاد!

و باز سایت عصر ایران در خبر های خود دارد

در این نامه همچنین خطاب به احمدی‌نژاد آورده‌ شده‌است که شما بر اساس قانون اساسی سوگند یاد کرده‌اید که به مردم خدمت کنید و در کنار رهبر معظم انقلاب باشید.


خبر گزاری فارس به باز خوانی فرمان 8 ماده ای رهبر پرداخته

با فساد در هر جا و هر مسند بايد برخورد شود

 

سایت حامی دولت رجانیوز

علاوه بر مرور فرمان 8 ماده ای به نقل از ایت لله مصباح تیتر زده است


و همینطور رجا نیوز مقاله ای دارد با عنوان

رفع اتهام از احمدی‌نژاد در این زمینه که خواستار در دست گرفتن نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور برای بهره‌برداری سیاسی در انتخابات آتی مجلس است، می‌تواند یکی از وجوه‌‌ همان مصلحت بزرگی باشد که ایشان علت ورود خود به این مساله عنوان کرده‌اند.

سایت الف تیتر زده است

 بنی صدر چگونه بنی صدر شد؟محمد صالح - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰

او توجه و ظرفیت و رای مردم را نداشت! 11 میلیون رای مردم او را به "من" تبدیل کرد. او به پشتوانه رای مردم احساس کرد وزنی دارد و اعتباری و آن را نشانه حمایت مردم از خود می دانست.

 

 

و باز سایت الف تیتر زده است

 احمدی نژاد باشد یا نباشد مسئول عواقب قانون شکنی در هدفمندی است بخش خبری الف - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰
احمدی نژاد باشد یا نباشد مسوول عوارض قانون شکنی در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها است که متاسفانه در آینده رخ خواهد داد.

 

 

و باز سایت الف آورده است

 

 از استعفای هاشمی تا سکوت و اصرار احمدی نژادسيد مهران نحوي ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰
اگر این سکوت آقای احمدی‌نژاد از مصادیق همان اخمی باشد که نشان‌دهنده ناخشنودی ایشان از چنین رویدادی است حداقل به سفارش رهبری باید در این برهه حساس  و لااقل در مرئا و منظر عمومی از آن جلوگیری نموده و بهانه بدست رسانه‌های بیگانه ندهند.

 

 

سایت تابناک خبر اولش این است

 

رهبر معظم انقلاب:
هر اقدامی که موجب خوشحالی دشمنان شود، مذموم است
باید از هر کار و اقدامی که موجب پایکوبی و جنجال دشمنان می شود، و دوستان را نیز ناراحت می کند، پرهیز شود/ افتخار جمهوری اسلامی ایران این است که از روز اول، آراء، افکار و خواست مردم، مورد توجه جدی قرار گرفته است/ ما به برکت اسلام توانسته ایم هویت ایرانی خود را حفظ کنیم/ هرگونه ناهماهنگی و رقابت منفی، برای کشور بسیار مضر است.

 

 

 

و در سایت علامه مصباح  به ادرس http://mesbahyazdi.com/farsi/?news=353 می خوانیم

 

علامه مصباح يزدي: تشکيلاتي فراماسونري در كشور درحال شكل گرفتن است

عضو خبرگان رهبري گفت: خطري كه من احساس مي‌كنم شديدترين خطري است كه تا به حال اسلام را تهديد كرده است و آن هم از سوي نفوذي‌هايي است كه در بين خودي‌ها در حال رشد هستند

 

و این جریان ها بعد از این نامه اتفاق افتاد

 

 نامه رهبر معظم انقلاب به مصلحی 

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/12124/smpl.jpg

 

و خیلی ها هم می گویند شروع کار از اینجا بوده است

 

به هر حا ل ما نگرانیم امید واریم خبر های خوشی در را ه باشد  چرا که هفته قبل میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت : احمدی‌نژاد هفته‌ آینده به طور رسمی با مردم گفت‌وگو می‌کند و اظهارات وی بار دیگر منجر به خوشحالی دوستداران انقلاب و مایوس شدن منافقین و دشمنان نظام خواهد شد.

 


و افکار نیوز خبر داده است

احمدی نژاد شنبه با مردم صحبت می کند

معاون ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر رييس‌جمهور از گفت‌وگوي ويژه رييس‌جمهور با مردم در روز شنبه هفته آينده بعد از خبر ساعت ۲۱ خبر داد.


در اخر ما که گیج شدیم نفهمیدیم چه خبر است فقط مطمئن شدیم همه روی خط ولایت مشتر ک هستند و انشالله  به زودی این حرف بیشتر از قبل اثبات خواهد شد .

و اما امروز یکشنبه است و دیشب احمدی نژاد بعد از خبر 21 هم نیامد فقط رجا نیوز گزار ش داده است که

احمدي‌نژاد براي جشنواره خليج‌فارس پيام داد


و اما مشروح مطالب فوق :

تلاش برای تغییر پایگاه اجتماعی ؛ خطای بزرگ تیم احمدی نژاد

هم خاستگاه احمدی نژاد یک بستر حزب اللهی بود و هم حامیان او که برایش از جان و دل کار کردند و در برابر مخالفانش ایستادند و هیات به هیات و عاشورا به عاشورا و فاطمیه به فاطمیه و تشییع جنازه به تشییع جنازه(شهدای گمنام) ، برایش سنگ تمام گذاشتند و از این که می دیدند کسی بر سر کار آمده که سخن ولی فقیه را به گوش جان می شنود و خون به دل رهبر نمی کند ، خدا را شاکر بودند.
عصرایران - این روزها ، هر از اتفاقات رخ داده ی بعد از ماجرای وزیر اطلاعات خبرهای چندانی نمی دهند، اما تحلیل ها و مطالبی که خود دولتی ها منتشر می کنند ، بیانگر بسیاری از ناگفته هاست؛ از میان ده ها تیتر و یادداشت و تفسیر و تحلیل می توان به یادداشت علی اکبر جوانفکر اشاره کرد که در سایت خود نوشته است:

« هرچند بهار است و فصل نشاط و شکوفایی، اما او (احمدی نژاد) دیگر شاداب و باطراوت نیست. دارد پژمرده می شود. او تند تند پیر می شود، این آخریها نفس هایش هم به شمارش افتاده است...

او اینک خیلی تنهاست. خیلی دل نگران است. او به همه اثبات کرده است که نگران خودش و آنچه که گرگها در داخل و خارج ممکن است برسرش بیاورند، نیست. نگران از دست رفتن دستاوردهای بزرگ و بی شماری است که با همت بلند او و دولتمردانش، با حمایت های بیدریغ ولی زمان و با پشتیبانی دلسوزانه مردم، عاید نظام اسلامی شده است.

او نگران آن است که با به صحنه آمدن ناخودیها و فرصت طلبان مضمحل شده ای که اینک خود را بازسازی کرده اند، حرکت پویای انقلاب متوقف شود و خدای ناخواسته او را وادار کنند راههای طی شده را به عقب بازگردد...

قلبش را شکسته اند. می گوید که پس از سالها نوکری مردم و حرکت بر مدار ولایت ، به ضدیت با انقلاب و رهبری متهم شده است. همکارانش را فراماسونر و منحرف خوانده اند و او زانوی غم بغل کرده است. کسانی که باید زبانهایشان به مدح و ثنا باز شود، زشت گویی و لعن و نفرین را نثار یاران وفادارش می کنند! »

یا به عنوان نمونه ای دیگر می توان به سایت روزنامه ایران هم که متعلق به دولت است اشاره کرد که نوشت:

« دکتر عزیز! این قلم از وصف صبر و متانت و گذشتهای خرد و کلانتان ناتوانست اما این را بدانید صبوری‌هایتان سطح توقعاتمان را بسیار بالا برده است پس پیش از سوء استفاده خناسان، بهترین دوستان و همراهان دیروز که امروز تیغ تیز زبانشان «جراحتی دوستانه» بر قلب مهربانتان نقش زده است را با صبری دیگر میزبان شوید .»

این دو نوشتار و مطالب متعدد دیگر مانند نقدهای جدید الخلقه ای که اخیراً به وزیر اطلاعات می شود و نیز روایت های خودساخته ای که از این ماجرا ، بعضاً از سوی یک جریان خاص مطرح می شود ، نشان می دهد نوعی فرار به جلو در دستور کار قرار گرفته است و این در حالی است که ولایت پذیری برای حامیان سنتی احمدی نژاد ، مهم ترین شاخصه برای حمایت یا عدم حمایت از هر فردی است.

واقعیت این است که هر کدام از کاندیداهای ریاست جمهوری چه در سال 84 و چه در 88 ، پایگاه خاص اجتماعی و سیاسی خود را داشتند.
فارغ از مباحث مربوط به رویدادهای بعد از انتخابات باید گفت که پایگاه محوری محمود احمدی نژاد ، نیروهای حزب اللهی بودند. این بدان معنا نیست که هر آن که به احمدی نژاد رای داده است ، الزاماً حزب اللهی بوده است ، چه آن که رأی دهندگان ، با انگیزه های متعدد و حتی گاه متضادی وارد گود انتخابات شدند و رأی دادند؛ سخن این است که هم خاستگاه احمدی نژاد یک بستر حزب اللهی بود و هم حامیان او که برایش از جان و دل کار کردند و در برابر مخالفانش ایستادند و هیات به هیات و عاشورا به عاشورا و فاطمیه به فاطمیه و تشییع جنازه به تشییع جنازه(شهدای گمنام) ، برایش سنگ تمام گذاشتند و از این که می دیدند کسی بر سر کار آمده که سخن ولی فقیه را به گوش جان می شنود و خون به دل رهبر نمی کند ، خدا را شاکر بودند.

بسیاری از آنان تا مدت ها بعد از انتخابات ،درگیر ادای نذرهایی بودند که برای پیروزی احمدی نژاد کرده بودند ، از نذر صلوات و نماز تا روزه و قربانی.
در میان علما نیز ، فراگیرترین حمایت ها متوجه احمدی نژاد شد و این در حالی است که چنین حمایتی ، نصیب رئیس جمهور قبلی که خود روحانی بود ، نشده بود.

نیروهایی هم که در انتخابات سال 84 و سپس در خرداد88 از احمدی نژاد حمایت کردند و از بین همه نامزدهای اصولگرا ، احمدی نژاد را اصلح دانستند ، صرفاً به این خاطر سراغ او رفتند که احمدی نژاد را ولایی تر از بقیه دانستند و الا از میان بقیه کاندیداها ، او کمترین سابقه در انقلاب و جنگ را داشت و نسبت به بقیه نیز کم تجربه بود.

تحلیل نیروهای حزب اللهی حامی احمدی نژاد این بود که در سال های دولت اصلاحات ، جایگاه رهبری ، آماج تیرهای متعددی بود و اینک با آمدن احمدی نژاد ، یک نیروی ولایی، سپر بلای ولایت می شود و رهبری خواهد توانست با فراغ بال بهتری به اداره امور کلان انقلاب و نظام بپردازد.
با این رویکردها و تحلیل ها بود که احمدی نژاد گزینه بخش قابل نیروهای حزب اللهی - و البته نه همه آنها - شد و از گمنامی به ریاست جمهوری رسید و نامش پرآوازه گشت.

در طول ریاست جمهوری اش نیز ، شخص مقام معظم رهبری ، بیشترین و علنی ترین حمایت ها را متوجه احمدی نژاد و دولتش کردند و آن جمله معروف را در نماز جمعه بعد از انتخابات درباره او بیان داشتند که نظر احمدی نژاد به نظر من نزدیک تر است. خلاصه آن که هر آنچه یک رهبر در نظام جمهوری اسلامی ، می توانست در حمایت از یک رئیس جمهور داشته باشد در دوران احمدی نژاد محقق شد.

این گونه بود که منتقدان اصولگرای احمدی نژاد ، برغم نقدهایی که بر او داشتند ، با این استدلال که احمدی نژاد در خط رهبری است و رهبری از او حمایت می کنند ، در حمایت از ریاست جمهوری اش کوتاهی نکردند.

از این رو ، نهایت بی انصافی و قدرنشناسی است که در پی وقایع اخیر ، اطرافیان رئیس جمهور ، طلبکار هم بشوند و به نظم و نثر ، علیه حامیان دیروز او مطلب بنویسند و آنها را به شکستن قلب احمدی نژاد و زشت گویی و ... متهم کنند و حتی از سخن گفتن علیه یار دیرین دولت یعنی آیت الله مصبا ح یزدی هم فروگذار نکنند.

واقعیت این است : گروه های سیاسی و دینی حامی احمدی نژاد به عشق چشم و ابروی خود او ، چتر حمایتی شان را بر سر او نگشوده بودند که اینک با کنار کشیدن چتر ، ماجرای دل شکستگی و دلخوری پیش آید ، حامیان وی ، همان گونه که خود گفته اند و می گویند ، صرفاً به خاطر رهبری و به دلیل این که احمدی نژاد را در خط ولایت می دیده اند ، با او همراه و همدل شده اند و الا اگر ببینند که این احمدی نژاد ، همانی نیست که قبلاً بود، تعهدی به او ندارند.

بنابراین ، یاران احمدی نژاد به جای آن که دیگران را متهم سازند ، بهتر است به احمدی نژاد توصیه کنند به نیروهایی که تا دیروز برایش سر و دست می شکستند ثابت کند که در قضاوت خود نسبت به او دچار خطا شده اند و الا ادامه این شرایط و در همان حال بقیه را کوبیدن و متهم کردن ، تنها به تنهایی بیشتر می انجامد.

احمدی نژاد و تیمش بدانند که اگر بخواهند با برخی مانورها ، در پی تغییر پایگاه اجتماعی خود یعنی نیروهای حزب اللهی بر آیند ، نه تنها پایگاه پیشین را از دست خواهند داد ، بلکه در کسب پایگاه جدید اجتماعی هم ناموفق خواهند بود و مصداق از اینجا رانده و از آنجا مانده می شوند.

نامه100نماینده به احمدی نژاد درباره وظایف رئیس جمهور: شما سوگند خورده اید آقای احمدی نژاد!

در این نامه همچنین خطاب به احمدی‌نژاد آورده‌ شده‌است که شما بر اساس قانون اساسی سوگند یاد کرده‌اید که به مردم خدمت کنید و در کنار رهبر معظم انقلاب باشید.

نامه مهم نمایندگان مجلس به رئیس جمهور وکلای ملت در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی درحال امضا نامه‌ای هستند که در آن به رئیس جمهور درباره مسائل اخیر توصیه‌هایی شده است.

به گزارش فارس، در حال حاضر برخی از نمایندگان در حال جمع‌آوری یک نامه برای قرائت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی هستند که در آن توصیه‌هایی به رئیس جمهور درباره قانون اساسی، وظایف اساسی ریاست جمهوری و همچنین اطاعت از رهبری و دین مبین اسلام است.

این بیانیه که تاکنون بیش از 100 نفر آن را امضا کرده‌اند، 8 محور و بند اصلی دارد و بیشتر شبیه به یک توصیه‌نامه یا آگاهی‌نامه است.

در این نامه همچنین خطاب به احمدی‌نژاد آورده‌ شده‌است که شما بر اساس قانون اساسی سوگند یاد کرده‌اید که به مردم خدمت کنید و در کنار رهبر معظم انقلاب باشید؛ البته اشاره به حمایت‌های رهبری از دولت نیز نکته دیگر این نامه است.

در این نامه همچنین راجع به مسائل حاشیه‌ای اخیر توصیه‌هایی شده است و قرار است که این نامه ابتدا به رئیس جمهور داده شود و در صورتی که به آن عمل نشد، وکلای ملت آن را از تریبون مجلس قرائت خواهند کرد.
بازخواني فرمان 8 ماده‌اي رهبر معظم انقلاب:
با فساد در هر جا و هر مسند بايد برخورد شود

خبرگزاري فارس: رهبر معظم انقلاب تأكيد كردند: در امر مبارزه با فساد نبايد هيچ تبعيضي ديده شود. هيچكس و هيچ نهاد و دستگاهي نبايد استثنا شود . هيچ شخص يا نهاد نمي تواند با عذر انتساب به اين جانب يا ديگر مسئولان كشور خود را از حساب كشي معاف بشمارد با فساد در هر جا و هر مسند بايد برخورد يكسان صورت گيرد.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب 10 سال پيش در چنين روزي به رؤساي قواي سه گانه فرمان مهمي در خصوص مبارزه همه جانبه و سازمان يافته با مفاسد مالي و اقتصادي صادر كردند.

متن فرمان مقام معظم رهبري به رؤساي قواي سه گانه بدين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
حضرات آقايان رؤساي محترم قواي سه گانه دامت تاييدائهم
تشكيل ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي طرح مبارزه با فساد كه دو قوه ي مجريه و قضاييه بدان همت گماشته اند عزم جدي مسئولان را به اقدام در اين امر اساسي و حياتي نويد مي دهد . حكومتي كه مفتخر به الگو ساختن نظام علوي است بايد در همه حال تكليف بزرگ خود را كم كردن فاصله ي طولاني خويش با نظام آرماني علوي و اسلامي بداند و اين جهادي از سر اخلاص و همتي سست ناپذير مي طلبد. جمهوري اسلامي كه جز خدمت به مردم و افراشتن پرچم عدالت اسلامي هدفي ندارد نبايد در اين راه دچار غفلت شود . رفتار قاطع و منصفانه ي علوي را بايد در مد نظر داشته باشد و به كمك الهي و حمايت مردمي كه عدالت و انصاف را قدر مي دانند تكيه كند.

نامگذاري امسال به نام مبارك ((رفتار علوي)) فرصت مناسبي است كه شما برادران عزيز مراقبت از سلامت نظام را كه بحمدالله در سالهاي گذشته همواره در كار بوده فعاليتي تازه نفس و سازمان يافته ببخشيد و با همكاري و اتحاد افق ها را در برابر چشم اين ملت نجيب و مؤمن روشنتر و شفاف تر سازيد . امروز كشور ما تشنه ي فعاليت اقتصادي سالم و ايجاد اشتغال براي جوانان و سرمايه گذاري مطمئن است و اين همه به فضايي نيازمند است كه در آن سرمايه گذار و صنعت گر و عنصر فعال در كشاورزي و مبتكر علمي و جوينده ي كار و همه ي قشر ها از صحت و سلامت ارتباطات حكومتي و امانت و صداقت متصديان امور مالي و اقتصادي مطمئن بوده و احساس امنيت و آرامش كنند . اگر دست مفسدان و سوء استفاده كنندگان از امكانات حكومتي قطع نشود و اگر امتيازطلبان و زياده خواهان پر مدعا و انحصار جو طرد نشوند سرمايه گذار و توليد كننده و اشتغال طلب همه احساس ناامني و نوميدي خواهند كرد و كساني از آن به استفاده از راه هاي نامشروع و غير قانوني تشويق خواهند شد.

خشكانيدن ريشه ي فساد مالي و اقتصادي و عمل قاطع و گره گشا در اين باره مستلزم اقدام همه جانبه به وسيله ي قواي سه گانه مخصوصا دو قوه ي مجريه و قضاييه است. قوه ي مجريه با نظارتي سازمان يافته و بي اغماض از بروز و رشد فساد مالي در دستگاه ها پيشگيري كند و قوه ي قضاييه با استفاده از كارشناسان و قضات قاطع و پاكدامن مجرم و خائن و عناصر آلوده را از سر راه تعالي كشور بردارد. بديهي است كه نقش قوه ي مقننه در وضع قوانين كه موجب تسهيل راه كارهاي قانوني است و نيز در ايفاء وظيفه ي نظارت بسيار مهم و كار ساز است.

لازم است نكاتي را به حضرات آقايان و ديگر دست اندركاران كشور كه مي توانند در مبارزه بافساد نقش ايفا كنند تذكر دهم
1- با آغاز مبارزه جدي با فساد اقتصادي و مالي يقينا زمزمه ها و به تدريج فريادها و نعره هاي مخالفت با آن بلند خواهد شد. اين مخالفت ها عمدتا از سوي كساني خواهد بود كه از اين اقدام بزرگ متضرر مي شوند و طبيعي است بددلاني كه با سعادت ملت و كشور مخالفند يا ساده دلاني كه از القايات آنان تاثير پذيرفته اند با آنان هم صدا شوند . اين مخالفت ها نبايد در عزم راسخ شما ترديد بيفكند! به مسئولان خير خواه در قواي سه گانه بياموزيد كه تسامح در مبارزه با فساد به نوعي هم دستي با فاسدان و مفسدان است. اعتماد عمومي به دستگاه ها در برخورد با مجرم و متخلف قاطعيت و عدم تزلزل خود را نشان دهد.

2- ممكن است كساني به خطا تصور كنند كه مبارزه با مفسدان و سوء استفاده كنندگان از ثروت هاي ملي موجب ناامني اقتصادي و فرار سرمايه ها است. به اين اشخاص تفهيم كنند كه به عكس اين مبارزه موجب امنيت فضاي اقتصادي و اطمينان كساني كه مي خواهند فعاليت سالم اقتصادي داشته باشند توليد كنندگان اين كشور خود نخستين قربانيان فساد مالي و اقتصاد ناسالمند.

3- كار مبارزه با فساد را چه در دولت و چه در قوه ي قضاييه به افراد مطمئن و برخوردار از سلامت و امانت بسپاريد. دستي كه مي خواهد با ناپاكي دربيفتد بايد خود پاك باشد و كساني كه مي خواهند در راه اصلاح عمل كنند بايد خود برخوردار از صلاح باشند.

4- ضربه ي عدالت بايد قاطع ولي در عين حال دقيق و ظريف باشد. متهم كردن بي گناهان يا معامله ي يكسان ميان خيانت و اشتباه يا يكسان گرفتن گناهان كوچك با گناهان بزرگ جايز نيست . مديران درستكار و صالح و خدمتگزار كه بي گمان اكثريت كارگزاران در قواي سه گانه كشور را تشكيل مي دهند نبايد مورد سوءظن و در معرض اهانت قرار گيرند و يا احساس ناامني كنند چه نيكو است كه تشويق صالحان و خدمتگزاران نيز در كنار مقابله با فساد و مفسد وظيفه اي مهم شناخته شود.

5- بخش هاي مختلف نظارتي در سه قوه از قبيل سازمان بازرسي كل كشور ديوان محاسبات و وزارت اطلاعات بايد با همكاري صميمانه نقاط دچار آسيب در گردش مالي و اقتصادي كشور را به درستي شناسايي كنند و محاكم قضايي و نيز مسئولان آسيب زدايي در هر مورد را ياري رسانند.

6- وزارت اطلاعات موظف است در چارچوب وظايف قانوني خود نقاط آسيب پذير در فعاليت هاي اقتصادي دولتي كلان مانند معاملات و قراردادهاي خارجي و سرمايه گذاري هاي بزرگ طرح هاي ملي و نيز مراكز مهم تصميم گيري اقتصادي و پولي كشور را پوشش اطلاعاتي دهد و به دولت و دستگاه قضايي در تحقق سلامت اقتصادي ياري رسانند و به طور منظم به رييس جمهور گزارش دهد.

7- در امر مبارزه با فساد نبايد هيچ تبعيضي ديده شود. هيچكس و هيچ نهاد و دستگاهي نبايد استثنا شود . هيچ شخص يا نهاد نمي تواند با عذر انتساب به اين جانب يا ديگر مسئولان كشور خود را از حساب كشي معاف بشمارد با فساد در هر جا و هر مسند بايد برخورد يكسان صورت گيرد.

8- با اين امر مهم وحياتي نبايد به گونه ي شعاري تبليغاتي و تظاهر گونه رفتار شود. به جاي تبليغات بايد آثار و بركات عمل مشهود گردد به دست اندركاران اين مهم تاكيد كنيد كه به جاي پرداختن به ريشه ها و ام الفسادها به سراغ ضعفا و خطاهاي كوچك نروند و نقاط اصلي را رها نكنند . هر گونه اطلاع رساني به افكار عمومي كه البته در جاي خود لازم است بايد به دور از اظهارات نسنجيده و تبليغات گونه بوده و حفظ آرامش و اطمينان افكار عمومي را در نظر داشته باشد . از خداوند متعال اخلاص و جد و توفيق را براي خود و شما و همه ي مسئولان اين امور مسالت مي كنم و اميدوارم اين اقدام مورد رضاي حضرت بقيه الله الاعظم روحي فداه قرار گرفته گام بلندي به سوي رفاه و آسايش عمومي را تدارك كند
والسلام عليكم
سيد علي خامنه اي
10 ارديبهشت ماه 1380
آيت‌الله مصباح يزدي:
"ولايت فقيه "در زمان معصوم هم وجود داشته و مخالفت با آن در حد شرك بالله است

آيت الله مصباح يزدي گفت: براي شناخت دين و راه هدايت بايد به عقل، قران، کلام معصومين(ع) و در زمان غيبت، به فقها مراجعه كنيم.

به گزارش رجانيوز، آيت الله مصباح يزدي در ديدار با جمعي از پاسداران با اشاره به اين‌که خداوند انسان را به گونه‌اي آفريده كه با اختيار و اراده خود راه سعادت را انتخاب كند، اظهار داشت: ويژگي انسان به عنوان خليفة‌الله اين است که از طرفي مي‌تواند راه کمال را در پيش بگيرد و از طرف ديگر راه انحطاط و سقوط را انتخاب كند.

استاد حوزه علميه اظهار داشت: لازمه به کارگيري اراده براي رسيدن به کمال، شناختن راه صحيح است؛ چون انتخاب و اراده براي کسي‌ امكان دارد كه راه صحيح را بشناسد.

وي ادامه داد: علاوه بر ابزار شناختي مثل حواس و عقل، خداوند از سر لطف بي‌پايان خود پيامبر و جانشينان وي را نيز براي هدايت بشر قرار داده تا بتواند راه صحيح را از مسير انحراف باز بشناسد.

عضو مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: هر چند مردم نسبت به امامان معصوم(ع) بي‌وفا بودند و برخي از آنها با ائمه دشمني و ستيز کردند، و بعضي ديگر هم از امام خود حمايت نکردند، اما اراده الهي بر اين تعلق گرفته كه معصوم داوزدهم ـ‌عجل‌الله تعالي فرجه‌الشريف‌ـ زماني ظاهر شود که عالم ظرفيت استفاده از وي را داشته باشد.

علامه مصباح يزدي با اشاره به وظيفه مکلفين در زماني كه امكان دسترسي به معصوم نيست، گفت: حتي در زمان حضور معصوم که برخي از مردم يه امام(ع) دسترسي نداشتند، ائمه(ع) افرادي را به عنوان نائب و جانشين خود قرار مي‌دادند و اين همان امري است که در فرهنگ ما «ولايت فقيه» نام دارد.

وي گفت: تاريخ نيز گواه است كه از صدر اسلام تاکنون در شرايط عدم دسترسي به امام معصوم، به ويژه در زمان غبيت، فقها و علما نقش بسيار مؤثري داشتند و اگر آنها نبودند، چه بسا چيزي از اسلام باقي نمانده بود و اگر هم نامي از اسلام بود، محتواي آن کاملا تحريف شده بود.

استاد اخلاق حوزه علميه قم با اشاره به آيه‌اي از قرآن کريم گفت: اراده خداوند همواره بر اين تعلق گرفته که دو دستگاه در برابر هم وجود داشته باشد: دستگاه پيامبران و دستگاه شياطين انس و جن.

عضو خبرگان رهبري با اشاره به لزوم انتخاب راه صحيح براي رسيدن به کمال گفت: خداوند حداکثر اختيار را به انسان داده است و حتي قرآن که کتاب هدايت است، بر اثر استفاده نادرست و تفسير به رأي مي‌تواند براي عده‌اي وسيله گمراهي باشد. از همين‌رو شياطين انسي مانند مرتاض‌ها از قدرتي برخوردارند كه مي‌توانند به كمك آن ديگران را بفريبند؛ اما مردم بايد با انتخاب صحيح سعي كنند از دام‌ شياطين رها شوند و با استفاده از اسباب هدايت راه درست را پيدا كنند.

وي با اشاره به داستان گوساله سامري و نقش آن در گمراهي بني‌اسرائيل گفت: طبق روايات هر اتفاقي که براي بني‌اسرائيل افتاده، براي امت اسلام هم رخ مي‌دهد. پس بايد بدانيم كه همواره سامري‌هايي هستند که مي‌توانند ما را بفريبند.

آيت‌الله مصباح يا اشاره به اين که تعداد کمي از مردم از وقايع و داستان‌‌ها عبرت مي‌گيرند، گفت: بحمدالله شيعيان بيش از سايرين از اين وقايع درس گرفته‌اند؛ به ويژه در جريان تعيين خليفه، زماني كه بسياري از افراد پس از رحلت پيامبر اسلام(ص) واقعه غدير خم را که تنها هفتاد روز از آن گذشته بود فراموش کرده بودند.

وي ادامه داد: تاريخ نشان داده بسياري از مسلماناني كه اهل نماز، تلاوت قرآن‌ و انفاق بودند، و حتي در رکاب رسول خدا و اميرالمؤمنين ـ‌صلوات‌الله عليهما‌ـ شمشير زده بودند، فرزند وي را به فجيع‌ترين وضع به قتل رساندند. ما بايد از اين وقايع درس عبرت بگيريم و بدانيم اين تحولات براي هر كسي ممکن است اتفاق بيافتد و اين دام‌ها سر راه همه ما وجود دارد و خطر سقوط در آنها تا لب گور ما را تهديد مي‌کند.

رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) گفت: براي هدايت ابتدا بايد از عقل استفاده کنيم و سپس قرآن و کلمات معصومين(ع) را با مراجعه به اهل علم و متخصصان مسايل ديني، يعني فقها، فرا بگيريم.

وي با اشاره به اين‌که نمي‌توان دين را از غير متخصص در امور ديني ياد گرفت، گفت: دين را بايد به كمك علما از قرآن و كلمات معصومين آموخت؛ نه از مرتاض و جن‌گير؛ و با استناد به اين‌که برخي افراد کارهايي مي‌کنند که ديگران از انجام آن عاجزند، نمي‌توان براي شناخت دين به آن‌ها مراجعه کرد.

اين استاد فلسفه و تفسير با تأکيد بر اين‌که شناخت راه سعادت در گرو فهم صحيح از دين به وسيله عقل، قرآن، پيامبر و معصومين ـ‌صلوات‌الله عليهم اجمعين‌ـ و علماست، گفت: فقها وارثان قرآن ‌و معصومين(ع) هستند و اگر کسي به دستور غير خدا عمل کند، در حقيقت به شرک در ربوبيت تشريعي گرفتار شده است.

وي در پايان با بيان اين‌كه اگر فهميديم مسأله‌اي حق است بايد تا آخر بر آن پافشاري کنيم، خاطرنشان کرد: اگر پس از بررسي ادله ولايت فقيه به حقانيت آن پي برديم، بايد پاي آن بايستيم و بدانيم که مخالفت با ولي‌فقيه مخالفت با ائمه و بر اساس روايات در حد شرك بالله است.

هوشمندی و درایت رهبر انقلاب در ماجرای برکناری وزیر اطلاعات؛
کدام مصلحت بزرگ‌ مانع از تغییر مصلحی شد؟

مخالفت رهبر معظم انقلاب با تغییر وزیر اطلاعات و به‌ويژه حواشی آن هر چند با پردازش و آب و تاب رسانه‎های خارجی و برخی از رسانه‎های داخلی برای مدتی تبدیل به یک جنجال رسانه‎ای در کشور شد، اما رهبر انقلاب در سخنرانی چند روز پیش خود در دیدار با جمعی از مردم استان فارس، این مساله را یک موضوع عادی و معمولی نامیدند که نباید به ابزاری برای دشمنان انقلاب اسلامی تبديل شود.

به گزارش رجانيوز، ایشان علت ورود در این مساله را علی‌رغم رویه همیشگی خود، وجود یک مصلحت بزرگ عنوان کردند و فرمودند: «... بنده‌ى حقیر هم طبق اصول بنا ندارم در کار‌ها و تصمیم‌هاى دولت وارد شوم. خب، مسئولیت‌ها در قانون اساسى مشخص است؛ هر کس مسئولیتى دارد؛ مگر آنجايى که احساس کنم یک مصلحتى دارد تفویت می‌شود؛ مثل اینکه در همین قضیه‌ى اخیر اینجورى بود؛ انسان احساس می‌کند یک مصلحت بزرگى دارد مورد غفلت قرار می‌گیرد، تفویت می‌شود؛ خب، انسان وارد می‌شود که جلوى این تفویت مصلحت را بگیرد. این، مسئله‌ى مهمى نیست، نظائرش هم اتفاق مى‌افتد.»

سابقه تاریخی ثبات در مدیریت امنیت

آنچه شاید در سایه حواشی پررنگ این ماجرا کم رنگ شد، " مصلحت بزرگی" بود که رهبر انقلاب در لزوم نبود تغییرات در وزارت اطلاعات مد نظر داشته‎اند. ثبات مدیریت در اداره امور امنیتی که از ابتدای انقلاب به عنوان يك رويه معمول در نهادهای امنیتی است، نشان از پذیرش لزوم تغییرات در دستگاه‌های امنیتی دارد به‌ويژه که جمهوری اسلامی به‌طور کاملا برنامه‌ریزی شده از سوی کشورهای غربی هم مورد تهدیدهای علنی قرار می‌گیرد. کسی شک ندارد که همین ثبات و یکپارچگی وزارت اطلاعات بوده است که سبب شده تا ماموران این وزارت‌خانه بتوانند ماموریت‎هایی تاریخی در طول دوره 30 ساله انقلاب اسلامی را به ثمر برسانند. نگاهی به تاریخچه وزارت اطلاعات از ابتدای تاسیس نیز حکایت از روند ثابت وزرای آن در دولت‌های مختلف دارد؛ تا جایی که اکثر قریب به اتفاق دولت‌های پس از انقلاب اسلامی، یک وزیر اطلاعات داشته‌اند و یا در صورت برخی تغییرات، باز هم خدشه‌ای به ثبات و آرامش این دستگاه مهم امنیتی وارد نشده است. همچنين در ساير مراكز امنيتي مهم دنيا نيز تغيير رئيسان آن، در طول دوره‌هاي زماني مشخص و مدت‌دار انجام مي‌شود.

ضرورت نظارت یک مجتهد بر امور امنیتی حتی در زمان نبودن وزیر

اجتهاد وزیر اطلاعات نیز یکی دیگر از موارد و تصريحات قانونی است که تغییر در راس این وزارتخانه را با پیچیدگی‌های خاصی روبرو کرده است؛ ضرورتی که به‌واسطه نوع خاص ماموریت‎های این وزرات‌خانه حضور مجتهد در راس آن را اجتناب ناپذیر کرده است. بر همین اساس است که سرپرستی هر شخص غیر مجتهد ولو آنکه رئیس جمهور باشد، بر این وزارت را دچار اشکالات جدی می‎کند، چرا که با تغییر وزیر نیز این ضرورت‎ها همچنان باقی خواهد ماند.

رفع اتهام تلاش احمدی نژاد برای دخالت در انتخابات آینده مجلس

در نظر گرفتن منافع دولت و شخص رئیس جمهور در عرصه سیاسی کشور یکی ديگر از مواردی است که به نظر می‌رسد رهبر انقلاب با توجه خاص نسبت به آن، اقدام به مخالفت با این تغییر کرده‌اند. در واقع، رفع اتهام از احمدی‌نژاد در این زمینه که خواستار در دست گرفتن نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور برای بهره‌برداری سیاسی در انتخابات آتی مجلس است، می‌تواند یکی از وجوه‌‌ همان مصلحت بزرگی باشد که ایشان علت ورود خود به این مساله عنوان کرده‌اند.

با توجه به زمان باقيمانده تا انتخابات مجلس، از مدت‌ها پیش اتهام‌هايي علیه دولت در زمینه رویکرد تبلیغاتی برای انتخابات از سوی برخي از جریان‌هاي سیاسی مطرح شده و ادعا مي‌شد که دولت قصد دارد در اين زمينه از ظرفيت و امكانات دستگاه امنيتي كشور نيز سوء استفاده كند كه در صورت ایجاد تغییرات در وزارت اطلاعات، اين ادعاها می‌توانست در مورد دولتي كه به دولت كار،‌ خدمت و مردم‌داري مشهور است، الصاق شود.

در واقع رهبر معظم انقلاب با ورود به موقع و از سر لطف خود در این ماجرا، زمینه‌ساز رفع اتهام فعالیت انتخاباتی دولت شدند تا مسئولان اجرایی کشور بتوانند مانند گذشته به فعالیت و خدمت به مردم بپردازند و درگیر مسائل حاشیه‌ای نشوند.

رضایت رهبر معظم انقلاب از مدیریت اطلاعاتی مصلحی

البته رویکرد بسیار مناسب وزارت اطلاعات در زمان وزارت حجت‌الاسلام والمسلمين حیدر مصلحی و انجام عملیات‌های متعدد تاثیرگذار و موفقیت‌آمیز هم از جمله دلایلی است که می‌تواند به‌عنوان علل مخالفت رهبر معظم انقلاب در چارچوب مصلحت اندیشی برای نظام و انقلاب ارزیابی شود که ایشان در دیدار اخیر خود از وزارت اطلاعات نیز به آن اشاره فرمودند. چنانکه دستگیری سرکرده گروهک تروریستی ریگی، شناسایی و منهدم کردن پایگاه چندین کروهک تروریستی در غرب کشور، آزادسازی دو دیپلمات ربوده شده ایران در کشور پاکستان، مقابله مناسب با برنامه‌ریزی دشمنان انقلاب در جریان فتنه ۸۸ و تهاجمات سايبري، همچنین شناسایی و دستگیری عامل ترور شهید دکتر علی‌محمدی که تنها تعدادی از اقدام‌هاي ارزشمند و تاثیرگذار سربازان گمنام امام زمان(عج) در زمان وزارت مصلحی هستند، نشان از عملکرد مثبت و قابل تقدیر این دستگاه اطلاعاتی کشور دارد؛ عملکردی که موجب شد تا کار‌شناسان امنیتی بین‌المللی هم نسبت به آن واکنش نشان دهند و از انجام موفقیت‌آمیز این عملیات‌ها به عنوان یک پیروزی بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران نام ببرند.

هماهنگی با عالي‌ترين مقام كشور در عزل و نصب وزارتخانه‎های کلیدی؛ روال مرسوم در جهان

این مساله را نیز نباید از یاد برد که اگرچه اختیار عزل و نصب وزيران بر طبق قانون اساسی بر عهده رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس قوه مجریه است اما این یک روال همیشگی و کاملا توصیه شده در عرصه سیاست داخلی است که برای انتخاب برخی وزيران کلیدی مانند اطلاعات، دفاع، خارجه و کشور با مقام ارشد نظام همفکری و مشورت صورت بگیرد؛ رویکردی که در بسیاری از کشورهایی که ساختار سیاسی آنان به صورت رئیس جمهور - نخست وزیر است نیز قابل مشاهده است.

به‌عنوان مثال، در کشور روسیه "ولادیمیر پوتین" مقام نخست وزیری این کشور را برعهده دارد و می‌تواند به اختیار خود دست به انتخاب و یا برکناری وزرای کابینه بزند اما برای برخی از نهادهای مهم و حساس نظیر سازمان امنیتی این کشور، پوتین گزینه پیشنهادی خود را به "دیمیتری مدودف" رئیس جمهور این کشور ارائه می‌کند و با مشورت با او، دست به انتخاب قطعی وزرای مربوطه می‌زند. چنین رویکردی در تعداد زیادی از کشورهای دیگر جهان نظیر انگلستان، آلمان، لبنان و عراق نیز وجود دارد و کاملا منطبق بر اصول سیاسی است.

شرايط حساس ناشي از انقلاب‌هاي منطقه و شمال افريقا

شرايط موجود جهان در اثر تحولات حدود چهار ماه اخير كه از شمال افريقا آغاز شده و به كشورهاي منطقه نيز رسيده، به‌نحوي است كه ثبات مديريت هوشمند امنيتي را بيش از گذشته حائز اهميت مي‌كند، به‌طوري كه غربي‌ها پس از غافلگيري از اين بيداري اسلامي قصد طراحي پاتك آن براي ايران به‌عنوان الهام‌بخش اين حركت‌ها را داشتند كه در مواردي مانند 25 بهمن، با هوشياري مردم و سيستم امنيتي كشور اين طراحي ناكام ماند.

در عين حال،‌ تغييرات در رأس مديريت امنيتي در اين شرايط مي‌تواند نوعي آشفتگي در مديريت اين موارد ايجاد كند.

بنی صدر چگونه بنی صدر شد؟

۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰
محمد صالح
 
1- ابوالحسن بنی صدر مثل همه ما آدمها اشتباهات و نواقصی داشت اما از همان اول "بنی صدر" (به معنائی که ما آن را یک نهاد و نمونه انحراف می دانیم) نبود!! او در یک فرآیند از ریاست جمهور منتخب مردم به مرحله خیانت به مردم و انقلاب و نظام رسید.
 
2- او توجه و ظرفیت و رای مردم را نداشت! 11 میلیون رای مردم او را به "من" تبدیل کرد. او به پشتوانه رای مردم احساس کرد وزنی دارد و اعتباری و آن را نشانه حمایت مردم از خود می دانست.
 
3- او قادر به فهم این نکته نبود که مردم مسلمان ایران دینشان را به هیچ چیز و هیچ کسی نمی فروشند و تا وقتی از او و امثال او حمایت خواهند کرد که رهبرشان راضی باشند.
 
4- اطرافیان فاسد بی ظرفیت و قدرت طلبی مانند غضنفرپور و سلامتیان با تملق های پی در پی او را به این توهم انداختند که به پشتوانه حمایت مردم قدر خواهند بود جلوی مجلس و قانون بایستند، قوه قضائیه را به هیچ بیانگارند، سپاه را به سخره گیرد و فریاد بکشد "حاکمیت یعنی من" تا آنجا که امام جمعه وقت تهران (حضرت آیت الله خامنه ای) در خطبه های نماز جمعه 29 خرداد 60 چنین گفتند: بنی صدر می خواست دولت و مجلس در دست او باشد.
 
5- او حمایت های امام از رئیس جمهور ایران را مساوی حمایت امام از خودش می دانست. تفکیکی میان شخضیت حقیقی و حقوقی برای او دشوار بود. نه نظر کسی را قبول داشت ونه نقدی را می پذیرفت. چون معتقد بود کسی بهتر از خودش پیدا نمی شود و کسی توان و لیاقت و سواد نقد او را ندارد. او همه نقدها را ناشی از حسادت، جهالت و تنگ نظری و دشمنی منتقدین می دانست و حتی به تذکرات پدرانه و پی در پی حضرت امام بی توجهی کرد.
 
6- بنی صدر اصولا آدم مغرور و لج بازی بود و فکر می کرد حرف باید همیشه حرف او باشد و به هر قیمتی باید اراده و خواست او اجرا شود. حتی اگر به نفع نظام و انقلاب نباشد و یا هزینه اش عبور از خطوط قرمز نظام باشد.
 
7- بنی صدر روحانیت را تحقیر می کرد و نقدها و تذکرات آنها را ناشی از نادانی و حسادت آنها می دانست.
 
8- نتیجه آن که جمع میان غرور، خودرائی، اطرافیان متملق، لجاجت و بی ظرفیتی و بی تقوائی اولین رئیس جمهور ایران اسلامی را به "بنی صدری" تبدیل کرد که حکایتش تا همیشه مثل باشد.
 
خدایا تا به ما ظرفیت و جنبه ندادی ما را از قدرت بهره مند نساز!
احمدی نژاد باشد یا نباشد مسئول عواقب قانون شکنی در هدفمندی است

۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰
بخش خبری الف
 
احمد توکلی امروزدر مجلس گفت: احمدی نژاد باشد یا نباشد مسوول عوارض قانون شکنی در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها است که متاسفانه در آینده رخ خواهد داد.
 
به گزارش الف دکتر دهقان امروز در جران بررسی بودجه، پیشنهادی را مطرح کرد که چون دولت در سال 89 بیش از حد قانون، قیمت حامل های انرژی را بالابرده است و مردم در فشار هستند، امسال بیش از 20 درصد قیمت حامل ها را افزایش ندهیم.
 
دکتر دهقان همچنین افزود:اگر دولت بخواهد با سبد قیمت های فعلی عمل کند حداکثر 3 هزار میلیارد تومان درامد بدست می آورد و 62 هزار میلیارد تومانی که کمسیون تصویب کرده، حاصل نمی شود و اگر بخواهد این رقم بدست بیاید باید قیمت ها را نسبت به سال 89 دوبرابر کندکه این به صلاح کشور نیست.
 
درموافقت و مخالفت با این پیشنهاد ابتدا کوچکی نژاد گفت:بهتر است که رعایت قانون شود و دولت را در این موضوع محدود نکنیم.
 
بعد از کوچکی نژاد احمد توکلی به عنوان موافق پیشنهاد دکتر دهقان اظهار داشت:دولت در اجرای هدفمندی که همه موافق اجرای آن بوده ایم بیش از 8 مورد تخلف قانونی کرده است و تنها در یک مورد، بجای پرداخت  30 درصد از درآمد حاصل از گران کردن انرژی به صنعت و کشاورزی ، تنهایک هشتم را پرداخت کرده است و نتیجه ان این شده است که هر روز شاهد تعطیلی بنگاه ها و کاهش سطح تولید درکشور هستیم.
 
احمد توکلی باشاره به پیشنهاد دهقان تاکید کرد:اگر دولت بخواهد 62 هزار میلیارد تومان بدست اورد باید مثلا قیمت بنزین را 1500 تومان و قیمت گازوئیل را 350 تومان کند که این افزایش قیمت به صلاح کشور نیست و تورم را به شدت افزایش می دهد.
 
نماینده مردم تهران با اشاره به نپذیرفتن نظر کارشناسان درخصوص افزایش قیمت ها و تورم افسارگسیخته با اجرای شیب تند آزاد سازی قیمت ها خاطر نشان کرد:آقای احمدی نژاد که نظرات کارشناسان در خصوص تورم را استهزاء می کرد، باید توجه کند که کارشناسانی که هشدار می دادند مقصودشان تورم یک سال بعد از اجرای قانون بود و متاسفانه باید بگویم که آمار نرخ تورم ماهانه، نسبت به ابتدای اجرای قانون با شیب تندی در حال افزایش است.
 
وی با اشاره به نرخ تورم در ماههای پایانی سال گفت:نرخ تورم در دی ماه 2.7 درصد و در بهمن ماه 2.5 درصد و ماه اسفند 3.4 درصد بوده است.در حالیکه در 5 سال گذشته از 83 به تا 88 ، نرخ تورم ماهانه در سه ماهه اخر سال بین 0.8 درصد  تا 1.5 درصد در نوسان بوده است و اگر این روند پیش رود و همین شیب تورمی ادامه پیدا کند در پایان آذر ماه 90 متاسفانه با تورم بالائی مواجه خواهیم بود.
 
رئیس مرکز پژوهش های مجلس با اشاره به دیدار برخی نمایندگان با رئیس جمهور در نوروز امسال گفت:آقای رئیس جمهور در آن دیدار به این نمایندگان می گوید؛ اجازه دهید قیمت ها را بالا ببریم تا بیشتر بتوانیم به مردم پول دهیم.
 
وی سپس افزود:آقای احمدی نژاد بیشتر به فکر پول نقد دادن به مردم است ،حال این سوال مطرح است که فرزندان این خانوارهائی که یارانه نقدی می گیرند کارو شغل نمی خواهند یا برخی از سرپرست های خانوار نباید کارشان ادامه داشته باشد ؟
 
وی در انتها تاکید کرد:احمدی نژاد باشد یا نباشد مسوول عوارض قانون شکنی در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها است که متاسفانه در آینده رخ خواهد دادولذا این پیشنهاد رشد 20 درصدی را اگر چه به نظر مخالف محترم محدود کردن دست دولت است، باید بپذیریم.
 
گفتنی است این پیشنهاد دکتر دهقان در صحن علنی مجلس امروز تصویب شد.
 
از استعفای هاشمی تا سکوت و اصرار احمدی نژاد

۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰
سيد مهران نحوي
 
یکی از مهم ترین شگردهای تبلیغاتی که از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون همواره در جهت تضعیف  نظام جمهوری اسلامی مورد توجه و بعضاً استفاده دشمنان قرار داشته ایجاد شبهه اختلاف و شکاف در ارکان حکومت ، بویژه مقابله و اختلاف قوا ، جریان های سیاسی و یا اشخاص با رهبری است .

 تبلیغ چنین شبهاتی علاوه بر تضعیف روحیه ملت انقلابی که اصلی ترین سرمایه انقلاب و نظام اسلامی بوده است ، به ایجاد و گسترش اختلافات بین گروه های سیاسی درون حاکمیت کمک نموده و با ایجاد واگرایی هر چه بیشتر، انسجام سیاسی و ملی را آسیب پذیر می نماید.

 رسانه های معاند با بهره گیری ازاتفاقاتی که در کشور روی می دهد و با تمسک به سخنان ، تصمیمات ویا حتی سکوت اشخاص خوراک تبلیغاتی را مهیا نموده و در جهت اغراض خود بکار می گیرد. دو رویداد مهم سیاسی اخیر کشورکه درفاصله زمانی نه چندان دور نسبت به هم رخ داده اند می تواند از این منظرقابل تامل وعبرت انگیز باشد .

این دو رویداد، یکی موضوع تغییر رئیس مجلس خبرگان رهبری و دیگری موضوع استعفای وزیر اطلاعات است . در رویداد اول آقای هاشمی رفسنجانی ریئس سابق مجلس خبرگان قرار دارد که گمانه زنی هایی در مورد تغییر احتمالی ایشان در اجلاس اخیر خبرگان وجود داشت و نهایتا به انتخاب رئیس جدید مجلس خبرگان منجر گردید . در رویداد دوم آقای احمدی نژاد قرار دارد که تصمیم ایشان در مورد برکناری  وزیر اطلاعات به هر دلیلی که به تعبیر مقام معظم رهبری غفلت از مصلحتی بزرگ بوده ١ توسط ایشان نقض و وزیر مربوط ابقا می گردد.

 در رویداد اول رسانه های معاند و حتی رسانه های افراطی داخلی از مدتها قبل تبلیغات وسیعی براه انداخته و فضا را چنان آماده نموده بودند که با کوچکترین موضع گیری و تصمیمی جهت دار توسط آقای هاشمی هیاهوی مقابله با رهبری و مجموعه حاکمیت را به ایشان منتسب نموده و از آن در جهت مطامع خود بهره برداری نمایند .

 در برابر چنین شرائطی آقای هاشمی پس از اطلاع از نامزدی آقای مهدوی ، از نامزدی ریاست مجلس خبرگان انصراف داد و بدین گونه آقای مهدوی تنها نامزد ریاست مجلس به این سمت انتخاب می گردد. آقای هاشمی کار را به همین جا واننهاد و پس از آن در پاسخ به سوالی درباره جوسازی رسانه های غربی درخصوص انتخابات هیئت رئیسه خبرگان گفت: "از این جلسه می فهمند اختلافی نبوده و فقط دوستی بوده است ٢ ".

 تصمیم آقای هاشمی در جلسه اخیر خبرگان و موضع گیری پس از آن ، آشکارا برنامه های تبلیغاتی رسانه های معاند را نافرجام و بی اثر نمود. اینک با وجود همه انتقاد هایی که نسبت به ایشان و جریان سیاسی منتسب به ایشان وجود داشته ودارد، اما منصفانه باید حرکت اخیر ایشان را ارج نهاده و ممدوح شمرد زیرا پروژه تبلیغاتی علیه نظام را که از مدتها پیش از اجلاس خبرگان آغاز شده و با شدت ادامه داشت قاطعانه خاتمه داد.

اما درمورد موضوع دوم بر خلاف رویداد اول ، جریان تبلیغاتی مغرض  اینبار پس از واقعه فعال شده و پروژه خود را با القائ شبهه وجود اختلاف بین ارکان نظام ، حاکمیت دو گانه و نظایر آن آغاز می نماید .

 اینکه آقای احمدی نژاد بنا به چه دلایلی و چگونه تصمیم به برکناری وزیر اطلاعات گرفته و اینکه حضرت آیه الله خامنه ای بنا به چه مصلحت یا مصالحی برخلاف رویه معمول ایشان مبنی بر عدم دخالت در امور قوای دیگر١ ، بنا به حکم حکومتی وزیر را در وزارت ابقا نمودند  مسائلی است که موضوع بحث این نوشتارنیست . آنچه در اینجا مهم است انست که فضا سازی در جهت نشان دادن اختلاف و عدم وجود انسجام در مجموعه حاکمیت پس از این وقایع آغاز و متاسفانه همچنان ادامه یافته است .

هر چند شدت این تبلیغات با سخنان رهبری در مورد غیر واقعی بودن وجود اختلاف  و دو دستگی در کشور ٣ بطور موثری کاهش یافت اما سکوت معنادار آقای احمدی نژاد در مقابل موضوعی که در صدر اخبار سیاسی کشور طی روز های اخیر قرار داشت و نیز عدم شرکت ایشان در برخی جلسات و برنامه ها متاسفانه فتنه گران رسانه ای را در بهره برداری مغرضانه از این رویداد همچنان امیدوار نگاه داشته است.

موضعگیری سریع و صریح رئیس جمهور پس از این رویداد می توانست به همه این گمانه ها و فضاسازی ها به یکباره پایان داده و تاکیدی بر ولایت مداری و توجهات خاص ایشان به نظرات و رهنمود های رهبری باشد ، آن خصوصیتی از آقای احمدی نژاد که در بین هوادارانش اشتهار داشته و همواره از آن یاد می شده است .

 لذا سکوت آقای احمدی نژاد با هرتوجیهی که باشد آثار مخربی بر افکار واذهان عموم و خواص جامعه بجای می گذارد . بعلاوه این رفتارفضای سنگینی را درعملکرد مدیریت و بدنه وزارت اطلاعات می تواند ایجاد نماید که حسب حساسیت وزارتخانه مربوط  و شرائط خطیر کشور بسیار زیانبار است . اگر این سکوت آقای احمدی نژاد از مصادیق همان اخمی باشد که نشان دهنده ناخشنودی ایشان از چنین رویدادی است حداقل به سفارش رهبری باید در این برهه حساس  و لااقل در مرئا و منظر عمومی از آن جلوگیری نموده و بهانه بدست رسانه های بیگانه ندهند ٣. رسانه هایی که می کوشند این رفتار آقای احمدی نژاد را یک حرکت سیاسی هدف دار به منظور تحمیل هزینه سنگین تصمیم اخیر رهبری در ابقای وزیر اطلاعات و نوعی امتیاز خواهی سیاسی جلوه دهند.

تدابیر و تصمیمات مسئولانه بویژه در شرائط خاص ممکن است گاهی با منافع شخصی و گروهی و حتی حیثیت افراد در تعارض قرار گیرد .در این حال بصیرت ، اخلاص و سلامت نفس ایجاب می نماید که یک سیاستمدار با کفایت با درک مصالح بزرگتر و با فداکاری و از خود گذشتگی به وظایف خود عمل نموده ، نظام و کشوررا از تحمل هزینه های گذاف تبلیغات سوء برهاند.

***************************************************************

١- سخنرانی رهبری در ديدار مردم استان فارس - ۳ ارديبهشت ۱۳۹۰

٢- مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر- ۱۸ اسفند ۱۳۸۹

٣-  سخنرانی رهبری در ديدار وزير كشور و جمعي از فرماندهان و مسؤولان نيروي انتظامي - ۴ ارديبهشت ۱۳۹۰

رهبر معظم انقلاب:

هر اقدامی که موجب خوشحالی دشمنان شود، مذموم است

باید از هر کار و اقدامی که موجب پایکوبی و جنجال دشمنان می شود، و دوستان را نیز ناراحت می کند، پرهیز شود/ افتخار جمهوری اسلامی ایران این است که از روز اول، آراء، افکار و خواست مردم، مورد توجه جدی قرار گرفته است/ ما به برکت اسلام توانسته ایم هویت ایرانی خود را حفظ کنیم/ هرگونه ناهماهنگی و رقابت منفی، برای کشور بسیار مضر است.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار رئیس و اعضای شورایعالی استانها و شهرداران مراکز استانها، شوراهای اسلامی شهر و روستا را از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران و نهادی برخاسته از آراء، و دیدگاههای مختلف و خواست مردم دانستند و با تأکید بر لزوم هماهنگی و انسجام و رقابت مثبت برای خدمت، خاطرنشان کردند: هرگونه اقدامی که موجب خوشحالی و جنجال دشمنان و ناراحتی دوستان شود، مذموم است و باید از آن پرهیز شود.

به گزارش «تابناک»، ایشان افزودند: اگر نتیجه روند کارها، همکاری و همدلی و انسجام باشد، قطعاً تفضلات و عنایت خداوند متعال را روزافزون خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی نهاد شوراها را از موضوعات بسیار مهم، دقیق و حساس و دارای معنای عمیق دانستند و تأکید کردند: اصل ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی، نشان دهنده اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران به مجموعه متنوع فکرها، مشورتها و دیدگاهها در اداره امور کشور است و این موضوع، نقطه مقابل نظامهای ارتجاعی و استبدادی است.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: افتخار جمهوری اسلامی ایران این است که از روز اول، آراء، افکار و خواست مردم، مورد توجه جدی قرار گرفته است.

ایشان با اشاره به دیدگاه هایی که درخصوص وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستا وجود دارد تأکید کردند: ملاک اصلی در چگونگی وظایف شوراها، قانون اساسی است و تنها مرجع تفسیر قانون اساسی نیز شورای نگهبان است.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه نظر شورای نگهبان همواره حجت است، افزودند: درخصوص شوراها نیز که آیا وظایف آنها نظارت صرف است و یا نظارت همراه با اجرا، نظر شورای نگهبان باید ملاک قرار گیرد.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: البته برای نظارت هم می توان ساز و کاری تعیین کرد که از یک طرف اجرا نباشد و از طرف دیگر تبدیل به نظارت بی خاصیت نیز نشود.

ایشان با تأکید بر نقش آفرین بودن شوراها در کشور و لزوم حفظ و تقویت شوراها، افزودند: یکی از نکات مهم درباره شوراها، زمینه پاسخگویی به تنوع اقلیم، و آداب کشور در این نهاد مردمی است.

رهبر انقلاب اسلامی توجه جدی به مسائل فرهنگی در شهرها و روستاها را از مهمترین وظایف شوراها و شهرداری ها برشمردند و خاطرنشان کردند: خدمات متنوع در شهرها و روستاها از جمله ساختمان سازیها، احداث خیابان ها، نامگذاری ها و زیباسازی ها باید ضمن همخوانی با پیشرفت های روز، با معماری ایرانی، اعتقادات دینی، بافت اجتماعی و شرایط آب و هوایی هر منطقه نیز متناسب باشند.

حضرت آیت الله خامنه ای یکی از خصوصیات برجسته و بارز نظام جمهوری اسلامی ایران را استقلال و هویت دانستند و تأکید کردند: ما به برکت اسلام توانسته ایم هویت ایرانی خود را حفظ کنیم و این حقیقت، باید در همه خدمات و امور شهری خود را نشان دهد.

ایشان افزودند: عامل اصلی برای پیشرفت کشور و حرکت به سوی عزت واقعی، حفظ و تقویت فضای تدین و دین داری در فضای شهرها و روستاها است.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم هماهنگی و انسجام میان شوراها و همه دستگاههای کشور خاطرنشان کردند: هرگونه ناهماهنگی و رقابت منفی، برای کشور بسیار مضر است.

حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری یکی از ملاک های امام خمینی (ره) مبنی بر مذموم بودن هر اقدام و کاری که موجب خوشحالی دشمن شود، افزودند: باید از هر کار و اقدامی که موجب پایکوبی و جنجال دشمنان می شود، و دوستان را نیز ناراحت می کند، پرهیز شود.

در ابتدای این دیدار آقای چمران رئیس شورایعالی استانها، حضور یک صد و ده هزار نفر از سراسر کشور در شوراهای اسلامی شهر و روستا و حضور هفتاد و پنج عضو شوراها از 31 استان در شورایعالی استانها را تبلور زیبای مردم سالاری دینی دانست و گفت: یکی از مشکلات کنونی شوراها، جایگاه و وظیفه آن است که در حد نظارت تعیین شده است.

وی درآمدهای پایدار را نیز یکی دیگر از مشکلات شوراها و شهرداریها برشمرد و خواستار توجه بیشتر رسانه ها به ویژه صدا و سیما به شوراها و شورایعالی استانها و هماهنگی بیشتر محاکم قضایی و دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی کل کشور با شوراها شد.

آقای قالیباف شهردار تهران به نمایندگی از شهرداران مراکز استانها نیز در سخنانی با اشاره به تنوع و گستردگی وظایف شهرداریها که فراتر از ارائه خدمات صرف است، گفت: جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، شفافیت مالی، طرح های تفصیلی، توجه به کارهای میدانی، اهتمام به مناطق محروم و حاشیه ای، پاسخگویی مستقیم به مردم، استفاده از فناوری اطلاعات، توجه به محیط زیست و توجه به مسائل فرهنگی از اولویتهای شهرداران کلان شهرها است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا